پارچه فاستونی اعلا جدید

از معروف ترین و بهترین پارچه های تولیدی در ایران پارچه سوزن دوزی برای مانتو می باشد که طرح و رنگ های جدید و متفاوتی دارد، و در ساخت آن از الیاف طبیعی مثل پشم و الیاف مصنوعی مانند پلی استر استفاده می شود.

پارچه فاستونی از رایج ترین پارچه هایی است که برای دوخت لباس از آن استفاده می کنند از دلایل محبوبیت این پارچه ظرافت و نرمی آن است که باعث شده هر فردی یک دست لباس از جنس فاستونی داشته باشد که اغلب برای دوخت کت و شلوار، کت و دامن، فرم مدرسه استفاده می شود. در ادامه مقاله ما شما را بیشتر با ویژگی ها و کاربرد این محصول آشنا می کنیم.

پارچه فاستونی

از بهترین و مرغوب ترین پارچه فاستونی نوع پشمی آن می باشد،  که بسیار نرم و لطیف است، و به دلیل الیافی که در آن به کار رفته سنگین تر از انواع دیگر فاستونی می باشد. و همچنین مقاومت بالا و تراکم الیاف این پارچه باعث عدم عبور نور ماورا بنفش می شود، بعلاوه رنگ پذیری عالی دارد و در برابر اشتغال مقاوم است، لذا نوع پشمی جزو با کیفیت ترین فاستونی شناخته شده است.

از انواع دیگر فاستونی جنس پلی استر است که به شبه فاستونی نیز معروف می باشد، و چون از الیاف مصنوعی در آن به کار رفته وزن آن سبک تر است. راه تشخیص این دو نوع پارچه از هم خیلی آسان است به این طریق که مقداری از پارچه را می سوزانید اگر بوی پشم بدهد پارچه پشمی است ولی اگر بوی لاستیک بدهد پارچه ما از جنس پلی استر است.

پارچه فاستونی اعلا

در ترکیب پارچه فاستونی اعلا پشم و نخ، و با کیفت بالا به کار رفته ،  و چون در تولید آن از نخ بیشتر استفاده می شود لذا در گروه پارچه های نخی قرار می گیرد و از مواد اولیه آن می توان  گفت، شامل، پشم، پشم با کرک و پشم با پلی استر است.

پارچه فاستونی اعلا

عرض بیشتر پارچه های فاستونی 150متر است و در قالب رنگ های متنوع و طرح های متفاوت تولید می شود از جمله طرح راه راه و چهارخانه، که هر فردی متناسب با ویژگی های خود طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب می کند، مثلا فردی که کوتاه قد باشد فاستونی چهارخانه قدش را کوتاه تر نشان می دهد لذا این فرد بهتر است طرح راه راه را انتخاب کند که قد را کشیده تر نشان می دهد.

پارچه های فاستونی برای فصول مختلف تولید می شود و نوع پشمی آن هم گرم تر است و کیفیت بالاتری هم دارد ولی نوع نخی آن ظرافت بیشتری دارد و سبک تر نیز می باشد .

پارچه فاستونی جدید

از پارچه هایی که قدمت بالایی دارد پارچه فاستونی است و فرقی بین جدید و قدیم  از لحاظ جنس ندارد شاید فاستونی های جدید به طرح و رنگ آن اضافه شده باشد ولی موارد مصرف آن یکی است، و بیشتر برای پوشاک کاربرد دارد، مخصوصا دوختن کت و شلوار از جنس فاستونی اعتماد به نفس زیادی در آقایان ایجاد می کند و از رسمی ترین پوشاک برای آنان است که بیشتر در مهمانی ها و مراسم  استفاده می کنند، و لباس مشترک، بین ملل مختلف دنیا می باشد.

مصرف این پارچه فقط مخصوص لباس مردانه نیست  بلکه استفاده از آن برای خانم ها کاربردش فراوان تر است و تنوع دوخت لباس در مدل ها و نوع آن بیشتر است.

هر طاقه پارچه فاستونی چند متر است

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که قیمت هر طاقه پارچه فاستونی چند متر است، باید گفت قیمت هر طاقه فاستونی 30 متر است، و در تمام مدل های و انواع پارچه های فاستونی که در کارخانه های ریسندگی ایران بافته می شود و برای صادرات نیز استفاده می گردد یکی است. هر طاقه پارچه فاستونی  فرقی در  اندازه طاقه های آن ندارد، در ایران بیشتر طاقه های فاستونی همان 30 متر است و تا به امروز کسی عرف آن را به هم نزده و به همان اندازه باقی مانده ولی گاهی دیده شده که دستگاه تولید پارچه آن را یک متر یا دو متر اضافه می زنند که مشکلی ایجاد نمی کند

خوشبختانه کشور ما در بحث تولید پارچه های فاستونی پیشرفت زیادی داشته و پارچه های فاستونی ایرانی در دنیا معرفی است.

هر طاقه پارچه فاستونی چند متر است

خصوصیات پارچه فاستونی

از طرح های لباس های زمستانه که طرفداران زیادی دارد استفاده از پارچه های فاستونی می باشد که از خصوصیات ویژه ای برخوردار است، این نوع پارچه ها با توجه به جنس آن به چهار دسته تقسیم می شوند. نوعی از آن فاستونی پشمی است که در آن پنبه و الیاف به کار رفته است، و برای دوخت کت و شلوار و فرم مدرسه بیشترین کاربرد را دارد. همچنین  فاستونی که از جنس پلی استر باشد و فاقد پنبه است و مناسب فرم اداری و کت و شلوار می باشد.

فاستونی که فاقد پنبه و پلی استر است و فقط از فلامنت در تولید آن استفاده می شود و مناسب فرم مدارس و دوخت لباس های ارزان قیمت می باشد. فاستونی کش که خود به دو نوع ساده و طرح دار تقسیم می شود.

از ویژگی های بارز پارچه های فاستونی می توان گفت، این نوع پارچه ها هوا را از خود عبور می دهند، لذا مناسب فصل تابستان نیز می باشد و اینکه دوام زیادی دارد و به دلیل چربی که الیاف پشم دارد در برابر آب مقاوم می باشد و همچنین چروک نمی شود و نیازی به اتوکشی زیاد ندارد.

پارچه فاستونی درجه یک

از میان انواع پارچه فاستونی، نوع درجه یک آن را با توجه به خصوصیات پارچه به راحتی قابل تشخیص می باشد، که از جمله آن ویژگی ها، عبارتند از، پارچه فاستونی پشمی که بهترین نوع آن است، وزن بالایی دارد، چرا که پشم از پلی استر سنگین تر است و این پارچه ها نرم تر و لطیف تر هستند برخلاف پلی استر که زبر است و ایست خوبی ندارد، و در ضمن نوع پلی استر هم کمتر چروک می شود به علت وجود الیاف پلاستیکی که در پارچه به کار رفته است.

پارچه فاستونی درجه یک

بیشتر افراد از نوع درجه یک فاستونی برای دوخت لباس های مجلسی و اداری استفاده می کنند، چون شیک تر است و ایستادگی خوبی دارد و همچنین زیبایی خاصی در الیاف آن دیده می شود.

تشخیص پشت و روی پارچه فاستونی

برای اینکه در دوخت پارچه های، فاستونی پشت و روی آن را بتوانیم تشخیص دهیم راه هایی وجود دارد. اینکه بدانیم اصولا پشت پارچه زبر تر است و روی آن لطیف تر می باشد، و همچنین از راه دیدن الیاف پارچه به راحتی قابل تشخیص است.

تشخیص پشت و روی پارچه فاستونی

در صورتی که شما تصمیم دارید برای تهیه تولیدی خود پارچه سوزن دوزی سفید بخرید، مجموعه ما با انواع پارچه های فاستونی در طرح و رنگ های مختلف این امکان را برای شما فراهم نموده تا با قیمت مناسب و به صورت عمده این محصول را بی واسطه و با کیفیت بی نظیر به قیمت کارخانه خریداری کنید، خرید از ما به دو روش حضوری و آنلاین صورت می گیرد که در فروش آنلاین  به صورت رایگان محصول درب منزل ارسال می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما