پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی + قیمت خرید مستقیم از کارخانه

نمایندگی فروش شرکت ریسندگی و بافندگی مطهری

اگر از تولیدکنندگان پارچه مبلی مازراتی ساده برای سازمانها و شرکتها هستید، می دانید که در بازار به پارچه مطهری مورد استفاده در لباسهای سازمانی شرکت نفت، پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی یا شرکت گازی می گویند.

آیا تاکنون برایتان پیش آمده که در مرحله عقد قرارداد و یا تحویل لباس، با سوالاتی در مورد پارچه مورد استفاده از طرف کارفرما روبرو شوید؟ ما به عنوان نماینده فروش شرکت ریسندگی و بافندگی مطهری در این نوشته تلاش می کنیم به برخی از این سوالات پاسخ دهیم.

نمایندگی فروش شرکت ریسندگی و بافندگی مطهری

بازار خریدهای سازمانی پارچه فاستونی مطهری

معمول است که سازمانها بانکها و شرکتهای دولتی و خصوصی اقدام به خرید پارچه برای دوخت لباس کار متحدالشکل برای کارکنان خود می کنند. بدیهی است تعریف لباس کار برای شرکت های صنعتی و خدماتی متفاوت است. همچنین است تعریف لباس کار در محیط های صنعتی و اداری.

استفاده از یونیفرم دلایل متفاوتی دارد. به این دلایل در ادامه می پردازیم. اما مستقل از این دلایل، یونیفرم فصل مهمی در صنعت نساجی و پوشاک را به خود اختصاص می دهد. فعالیت در بازار یونی فرم الزامات و ملاحظات خاصی دارد. در این نوشتار تلاش می کنیم بخشی از این ملاحظات را بیان کنیم.

دلایل استفاده از لباس های متحدالشکل

در محیط های صنعتی ، این اقدام بیشتر برای رعایت استانداردهای ایمنی انجام می گیرد. هرچند ایمنی حین کار تنها دلیل شرکت های صنعتی برای تهیه لباس متحدالشکل نیست. اما قطعا مهمترین دلیل آن به شمار می آید. زیرا استانداردهای ایمنی الزام آور است. عدم رعایت آن ها می تواند منجر به سوانح و خسارات جبران ناپذیر شود.

لباس های کار در محیط های صنعتی اغلب از پارچه هایی مانند کجراه یا انواع پارچه های شمعی مانند آکسفورد ، پشت لاستیک ، پشت سفید و بعضاً پارچه های ضد حریق یا ضد اسید دوخته می شوند.

همانگونه که اشاره شد ، بحث نیاز به یونی فرم یا لباس متحد الشک تنها به دلایل ایمنی و الزامات استانداردها مربوط نمی شود. در بسیاری از موارد، دلایل تجاری باعث می شود سازمانها اقدام به تهیه لباس متحدالشکل برای کارکنان خود بکنند. بهترین مثال ذر این مورد، بانک ها هستند. استفاده از لباس متحدالشکل به بانک ها به عنوان بنگاههای خدماتی وجهه و اعتبار می بخشد.

این لباس ها طبیعتاً لباس های رسمی، مانند کت و شلوار و مانتو و شلوار و نیز پیراهن و مقنعه را شامل می شود. تمرکز ما در این نوشتار بر روی پارچه های مورد استفاده در این نوع لباس ها، یعنی فاستونی هاست. در ادامه این متن، جهت سهولت، به آنها پارچه های فاستونی سازمانی می گوییم.

ویژگی های فنی پارچه های فاستونی سازمانی

یونیفرم ها هر روزه توسط کارکنان مورد استفاده قرار می گیرند. لذا باید از کیفیبت، استحکام و دوام کافی برخوردار باشند. سازمان ها معمولاً برای اطمینان از کیفیت ، سراغ برندهای بزرگ و امتحان پس داده مانند مطهری ، جامعه ، عالیجناب ، کوکما و والاپوش می روند. در این میان البته مطهری آشکارا نسبت به رقبا دست بالاتری دارد.

دوام و استحکام پارچه علاوه بر برند انتخابی به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. برای مثال توصیه می شود فاستونی هایی که برای دوخت کت و شلوار یا مانتو شلوار اداری مورد استفاده قرار می گیرند ، از نوع بافت گاباردین باشند. همچنین با نخ های نمره بالا بافته نشده باشند. زیرا این دو موضوع در استحکام و دوام پارچه ها موثر است.

اهمیت اقتصادی مسئله دوام باعث شده بسیاری از سازمان ها در کنار توجه به موارد فوق ، برای صرفه جویی در هزینه های خود معمولاً برای هر دست لباس ۲ شلوار در نظر می گیرند. زیرا معمولاً شلوارها از عمر کمتری نسبت به کت یا مانتو برخوردارند. همچنین باید کارکنان در این لباس ها برای تحرکات کاری خود راحت باشند. گفتیم که استفاده از نمره نخ بالا باعث کاهش استحکام پارچه می شود. اما نمره نخ پایین نیز باعث کاهش راحتی می شود. نمره نخ بهینه برای کت و شلواری که به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرد، 52 و 60 است.

ویژگی های تجاری تقاضا در پارچه های فاستونی سازمانی

ویژگی های تجاری تقاضا در پارچه های فاستونی سازمانی

پارچه مبلی مازراتی و پورشه سازمانی برای دوخت لباس های فرم اداری مانند کت وشلوار و مانتو و شلوار به کار می روند. چند ویژگی مهمی بازار پارچه های فاستونی سازمانی را متمایز می کند.

ویژگی اول متراژ بالای هر خرید است. زیرا معمولاً این سازمانهای بزرگ هستند که یونیفرم اداری دارند.

خصوصیت دوم تک رنگ یا تک طرح بودن پارچه مورد نیاز سازمان هاست. در حالی که پارچه های فاستونی طرحدار در بازار عمومی به صورت سری فروخته می شوند.

ویژگی های تجاری عرضه در بازار پارچه های فاستونی سازمانی

دو ویژگی فوق الذکر که برای تقاضا ذکر شد، در تعیین ویژگی های عرضه در بازار فاستونی های سازمانی مهمترین نقش را بر عهده دارند.
بدین ترتیب که ساده یا طرح دار بودن و نوع طرح پارچه مورد تقاضای سازمان و مقدار مورد تقاضای آن، نوع عرضه را تعیین می کند. برای مثال ممکن است سازمانی به ۱۵۰۰۰ متر پارچه با طرح چهارخانه محو با زمینه ذغالی نیاز داشته باشد.

نوع پاسخ به این تقاضا با پاسخ به تقاضای سازمانی که نیاز به ۱۰۰۰ متر پارچه فاستونی ساده سرمه ای دارد متفاوت است. در ادامه به بررسی نحوه پاسخ به این انواع مختلف تقاضاهای سازمانی پارچه فاستونی می پردازیم.

پاسخ به تقاضای پارچه فاستونی سازمانی از طریق کارخانه

تقاضاهایی با ویژگی مثال اول ذکر شده در بند قبل، عموماً به عنوان یک سفارش مستقل در کارخانه ثبت شده و مستقلاً پارچه مورد نیاز بر اساس ویژگی های مورد درخواست سازمان تولید می شود. زیرا با توجه به ساختار بازار، این پارچه در انبار هیچ تاجری موجود نیست.

این نوع سفارشات یا مستقیماً توسط خود سازمان در کارخانه ثبت می شود. یا توسط یکی از تجاری که طرف معامله با سازمان است. ویژگی قابل تأمل این نوع از عرضه، زمان تحویل آن است. زیرا طبیعتاً کارخانه برای تولید نیاز به زمان دارد.

پاسخ به تقاضای پارچه فاستونی سازمانی از طریق بازار

تقاضای پارچه های سازمانی محدود به مقادیر خیلی بالا نمی شود. به عبارتی همیشه سفارش سازمان ها در مقدار چند ده هزار متر نیست. نیاز بسیاری از سازمان ها در حد ۱۰۰۰ یا ۲۰۰۰ متر است. در موارد زیادی هم این مقدار کمتر از ۱۰۰۰ می شود.

علت این امر این است که لزوماً خریدهای سازمانی مربوط به سازمان های بزرگ با تعداد کارمند زیاد نستند. یا در همه بخش های سازمان از یونیفرم استفاده نمی شود. مانند دانشگاهها که تنها برای کارمندان بخش حراست از یونیفرم استفاده می کنند. همچنین سازمانهای بزرگ لزوماً به صورت یکپارچه خرید نمی کنند.

به هر حال این سفارشات نیز بخش مهمی از تقاضای بازار فاستونی سازمانی را شامل می شود. لذا بخش عرضه نیز خود را برای پاسخ به این تقاضاها آماده کرده است. بدین ترتیب که برخی از تجار پارچه های طرحدار مناسب برای لباس فرم سازمانی را به صورت تک رنگ سفارش می دهند و جهت فروش در انبار خود موجود دارند.

لازم به ذکر است پاسخ به تقاضای پارچه های ساده پیچیدگی کمتری دارد. زیرا معمولاً تجار بزرگ از هر رنگ ساده چند هزار متر در انبار خود موجود دارند. همچنین باید توجه داشت که فروش معمول پارچه های طرحدار برای پاسخ به تقاضای عموم مردم، به صورت سری انجام می شود. فروش معمول پارچه های ساده به صورت تک رنگ نیز معمول است. لذا تفاوتی ماهوی با فروش سازمانی ندارد.

پارچه فاستونی مطهری انتخاب اول سازمان ها

همانطور که اشاره شد، خریدهای سازمانی از حساسیت بسیار بالایی برخوردارند.
زیرا لباس کارکنان جزء ویترین سازمان محسوب می شود.
هر گونه اختلال در این ویترین تصویر برند را در ذهن مشتریان و مخاطبان مغشوش می کند.
لذا پارچه باید از نظر طرح ، رنگ ، شفافیت ، ایست و مواردی از این دست بی نقص بوده و با شخصیت برند آن شرکت یا سازمان تناسب داشته باشد.

همچنین باید توجه داشت که هر چیزی که در ویترین سازمان قرار می گیرد، به شدت مستعد مورد انتقاد قرار گرفتن نیز هست.
زیرا جزو اموری است که بر همگان آشکار است.

بنابراین مدیران تلاش می کنند در این مورد بیشترین حساسیت ممکن را داشته باشند.

از سوی دیگر با توجه به قیمت پارچه و هزینه دوخت آن ، سازمان ها منابع قابل توجهی را صرف این موضوع می کنند.
لذا باید هم از دوام پارچه و دوخت اطمینان حاصل نمایند.
هم مطمئن شوند این هزینه بازگشت لازم را برای سازمان ایجاد خواهد کرد.

به همین دلایل است که معمولاً بررسی ها در این زمینه با مدیران رده بالای سازمان است.
در اکثر موارد نیز بالاترین مقام اجرایی سازمان ، شخصا در این زمینه تصمیم گیری می کند.

با توجه به این حساسیت هاست که محصولات کارخانه مطهری انتخاب اول سازمان هاست.
زیرا تولیدات این کارخانه از بهترین پارچه های فاستونی در ایران محسوب می شوند.
کیفیت پارچه های مطهری را هیچ کارشناس و کارناشناسی نمی تواند زیر سوال ببرد.

پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

یکی از بزرگترین تقاضاها در بازار پارچه فاستونی سازمانی ، مطهری شرکت نفتی است.
زیرا اولاً صنعت نفت بزرگترین و گسترده ترین صنعت ایران است.
در ثانی برای یونیفرم سازمانی خود یک دستورالعمل واحد و مشخص دارد.

بنابراین توان ایجاد یک تقاضای بزرگ و مهم در بازار را داراست.
تقاضایی که به طور قدرتمندی در بازار پارچه فاستونی تأثیر می گذارد.
اصطلاح پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی یا فاستونی مطهری شرکت گازی به دلیل اهمیت این تقاضا و تأثیر آن ابداع شده است.

پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی چند مشخصه مهم دارد.
مشخصه هایی که به گونه ای وجه تمایز آن به شمار می آیند.

مشخصه های پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

مشخصه بارز پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی ، رنگ آن است.
رنگی که در  طیف رنگ آبی می گنجد.
البته پارچه مطهری شرکت نفتی شامل دو رنگ می شود.

به عبارتی کد رنگ های ۱۹۰ یعنی ۱۹۰P و ۱۹۰B در کالیته تولیدات ساده مطهری سلکا ۹۰ ، سلکا ۱۳۵ و سلکا ۶۰۰۰ به رنگ مطهری شرکت نفتی معروف شده اند.
لازم به ذکر است که اخیرا بیشتر کد ۱۹۰B مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصه دیگر پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی ، ترکیب الیاف آن است.
که عمدتاً ترکیب ۴۵/۵۵ مد نظر کارفرماهای صنعت نفت قرار می گیرد.
زیرا همانگونه که اشاره شد ، مدیران تصمیم گیر در خرید فاستونی های سازمانی ، به دنبال بهترین هستند.

البته برخی از کارفرماها در این صنعت با توجه به محدودیت های مالی ، تصمیم به خرید ترکیب ۸۰ ۲۰ و یا ۹۰ ۱۰ می کنند.

پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی به صورت گاباردین بافته می شود.
بافت گاباردین از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است.

عرضه و تقاضا در بازار پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

همانگونه که اشاره شد ، تقاضا تعیین کننده نحوه عرضه است.
در مورد تقاضای پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی باید ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.

این پارچه مورد تقاضای زیر مجموعه ها و شرکت های مختلف وزارت نفت است.
تقاضای پارچه مطهری شرکت نفتی از طرف این سازمان ها و از طریق پیمانکارانی که وظیفه تهیه پوشاک را بر عهده گرفته اند ، انجام می پذیرد.

همچنین شرکت های مهندسی که پیمانکاران زیر مجموعه های وزارت نفت هستند، متقاضی این پارچه اند.
این شرکت ها یا خود مستقیماً اقدام به خرید پارچه می نمایند.
و یا کار پوشاک را برون سپاری می کنند.

میزان تقاضا بر اساس اندازه و تعداد کارکنان متقاضیان اصلی تعیین می شود.
به عبارتی میزان سفارش از حدود چند صد متر تا چند هزار متر می تواند متغیر باشد.

بدین ترتیب نحوه پاسخ به این تقاضا را در میزان سفارش تعیین می کند.
به عبارت دیگر تقاضاهای کوچک توسط بازار و از موجودی انبار تجار تأمین می شود.

اما برای پاسخ به تقاضاهای بزرگ باید ثبت سفارش در کارخانه انجام پذیرد.
یعنی پارچه مورد نیاز باید تولید شود.

نکات قابل توجه خریداران پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

پارچه مطهری شرکت نفتی

خریداران محترم پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی جهت جلوگیری از اشتباهات احتمالی و خدای نکرده ضرر و زیان ناشی از آن ، بهتر است به نکات ذیل دقت و توجه کافی نشان دهند.

  • همانگونه که اشاره شد ، رنگ پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی مهمترین وجه ممیزه آن است.
    لذا باید دقت فرمایند که کدام یک از کدهای ۱۹۰P یا ۱۹۰B مد نظر کارفرمای آنهاست.
  • ترکیب الیاف پارچه نیز نکته ای است که باید به آن دقت نمود.
    زیرا به صورت پیش فرض ترکیب ۵۵ ۴۵ یعنی ۴۵ درصد پشم و ۵۵ درصد ترویرا به عنوان ترکیب پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی در نظر گرفته می شود.
    در هنگام گرفتن قیمت پارچه و اعلام قیمت به کارفرما باید به این موضوع دقت نمایید که چه ترکیبی مورد نظر کارفرماست.
  • نکته مهم دیگر نمره نخ پارچه مورد نظر کارفرماست.
    در صورتی که در قرارداد شما نمره نخ ذکر شده باشد، باید دقت نمایید که نمره نخ پارچه مورد استفاده شما با تعهداتتان در قرارداد همخوانی داشته باشد.

خرید مستقیم پارچه فاستونی مطهری شرکت نفتی

با شرایط خاصی می توانید پارچه مطهری شرکت نفتی را مستقیماً از کارخانه خریداری نمایید.
برای آگاهی از این شرایط و تسهیل امور خرید خود می توانید با کارشناسان ما از طریق راههای ارتباطی ذکر شده در ذیل همین صفحه ارتباط برقرار نمایید.

همچنین در صورتی که شما شرایط خرید از کارخانه را نداشته باشید ، می توانید در همکاری با ما یک خرید خوب را تجربه کنید.

سایر شرکت های تولید کننده پارچه فاستونی شرکت نفتی

تقاضا برای پارچه مطهری شرکت نفتی بالاست.
این امر باعث شده سایر کارخانجات و برندهای بزرگ نیز وارد این عرصه شوند.
از جمله این کارخانجات می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کارخانه پارچه فاستونی جامعه

جامعه قطعاً یکی از بهترین تولید کنندگان پارچه فاستونی در ایران است.
این برند رقیب سرسخت و هماورد مطهری محسوب می شود.
جامعه با کد رنگ ۸۳۵ که معادل ۱۹۰B است در این بازار حضور پیدا کرده است.
این کد رنگ با با ترکیب ۵۵*۴۵ و ۸۰ ۲۰ تولید می شود.

کارخانه پارچه فاستونی عالیجناب

عالیجناب نیز رنگ معادل ۱۹۰B را با کد رنگ ۲۰۵ تولید و روانه بازار کرده است.
ترکیب الیاف پارچه های عالیجناب ۸۰ ۲۰ و ۹۰ ۱۰ است.

لازم به ذکر است شرکت گلنثار با ظرفیتی بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ متر پارچه صاحب برند عالیجناب است.

کارخانه پارچه فاستونی کوکما

کوکما نیز با ترکیب الیاف ۹۰ ۱۰ و با برند سانزی اقدام به تولید پارچه فاستونی با رنگ شرکت نفتی کرده است.

لذا خریداران باید به این نکات نیز توجه وافی و کافی داشته باشند.
زیرا برخی از کارفرمایان به استفاده از این برندها و ترکیبات روی آورده اند.

اطلاع از میزان قابل تهیه این پارچه ها در بازار ، قیمت روز آنها می تواند برگ برنده شما در مذاکرات با کارفرمایتان باشد.
زیرا شما می توانید پیشنهادات جایگزین ارائه نمایید.

باید توجه داشته باشید که همیشه کار طبق برنامه ریزی ها پیش نمی رود.
ممکن است پارچه موضوع قرارداد شما در یک مقطع خاص زمانی موجود نباشد.
با هزینه کردها طبق برنامه پیش نرود.
یا در تأمین بودجه مشکی پیش آمد کند.

برای کسب این اطلاعات می توانید با ما در تماس باشید.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما